Szukaj na tym blogu

środa, 19 grudnia 2012

Siła rażenia

"Siła rażenia środków masowego przekazu"
autor: Michał Talarek

ze wstępu:
Tytuł książki nieprzypadkowo nawiązuje do niesławnej irackiej broni masowego rażenia. Siła przekonywania środków (nota bene) masowego przekazu jest przeogromna, a jej skutkiem może być nawet doprowadzenie do wojny. O wielu wydarzeniach, o których się czegoś dowiadujemy, dowiadujemy się właśnie z mediów. Jeśli jakiegoś wydarzenia tam nie ma, to możemy założyć że nigdy do niego nie doszło (obecnie popularne jest powiedzenie: jeśli czegoś nie ma w Internecie, to znaczy, że to coś nie istnieje). Gdy media pokazują racje jednej strony konfliktu, to nawet czując podświadomie tendencyjność, zgadzamy się na taki przekaz i adaptujemy wkrótce jako swój, ufając autorytetowi jakim cieszą się środki przekazu, ich obiektywności i niezależności.

Książka ukazała się w sprzedaży jesienią 2012 roku.

Spis treści
Wstęp

Rozdział 1 - Propaganda
1.1 Teoria propagandy
1.2 Socjotechniki i manipulacje
1.3 Dlaczego ulegamy propagandzie?

Rozdział 2 - Irak
2.1. Kennedy Bliskiego Wschodu
2.2 Saddam pręży muskuły
2.3. Potęgowanie strachu
2.4 Poszukiwania broni masowego rażenia
2.5 Krajobraz po bitwie

Rozdział 3 - Środki masowego przekazu
3.1 Nowa rzeczywistość medialna
3.2 Efekt CNN i globalne imperium Murdocha
3.3 Ograniczenia wolności mediów
3.4 Wojna medialna
3.5 Spojrzenie z drugiej strony: media arabskie i blogi

Zakończenie


     "Siła rażenia środków masowego przekazu"
     rok wydania: 2012
     ISBN-10: 1478124792
     ISBN-13: 978-1478124795
     liczba stron: 228

     KUP KSIĄŻKĘ

Brak komentarzy: